Dilemma

Olycka, otur, kalla det vad ni vill. Jag har en tendens att alltid sätta mig på en plats som någon köpt biljett till. Trist nog kan man inte köpa platsbiljett på turen Katrineholm-Stockholm och inte heller returen. På en av alla dessa tågresor satt jag på en sån där nerfällbar stol i gången, men under hela resan såg jag en ledig plats. Såklart ville jag inte chansa och så mig ner på den betydligt skönare stolen då någon vid nästa hållplats säkerligen hade köpt den. Då skulle jag gå miste om både den bekväma och obekväma stolen! Såklart när de ropar ut Katrineholm nästa är den inbjudande platsen fortfarande ledig, typiskt. Jag kan ändå slå vad om att om jag slagit mig ner i bekvämligheten hade säkerligen någon gubbe från Södertälje bokat den, garanterat.

Idag åker vagn 15, som jag slagit mig ner i, praktiskt taget tom, åter ett dilemma. Nu finns det så många platser att välja mellan så jag säkerligen råkar sätta mig på en Södertäljegubbes plats, otur som jag har. Jag har ännu inte passerat Södertälje än så jag kan fortfarande inte slappna av. Dock finns det ett 50-tal platser till om Södertäljegubben promt ska ha sin plats, men det är så mysigt just här. Nåväl, jag lever ännu i ovisshet.

/ Idus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0