112 Hårakuten

Igår satt jag på roslagsbanan och väntade på att det skulle rulla iväg när min blick fångades av en ljus varelse utanför fönstret. Nej nej, tro nu inte att det var något positivt med denna ljusa varelse. Jag har aldrig i hela mitt liv sett ett så äckligt hår, och då är jag ändå i branschen så att säga. Håret var sönder blonderat till en sorts gul ton som inte ett silverschampo i världen skulle ta sig an, en kolsvart utväxt syntes ungefär 2-3 cm och håret var äcklig, skitigt, ohygieniskt, ORENT! Smatidigt hade bruden tuperat håret, japp! Men tro inte att hon tuperade håret från botten, nej nej. Bara sidorna typ mitt på längderna så hon såg ut somnån ljulgranskula missplacerad hos en olycklig familj på julaftonskvällen, det var en nära-döden upplevelse, jag garanterar. Det var liksom inte så att hon hade någon speciell stil heller, liksom svartrockare eller något sådan, de kan ju ha lite speciella stilar, men nej nej, hon ville bara vara blond och ha volym, så fel! En misslyckad hemmablondering, fel placering av tupering och kolsvart utväxt tillsammans skapar ett så fel intryck, smaklöst.

Nu såhär dagen efter har jag återhämtat mig, har smällt denna hemska händesle lite, men jag är inte riktigt hel ännu. Ge mig lite tid bara så ska vi se att jag inte får några större men.

/ Ida!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0