Ovesäntligheter ?

Jag är trött på ämnen som inte ger någonting, jag är trött på lärare som inte ger mig någonting. Jag är trött på lärare som får mig att avsky ämnen. Varför lär vi oss inget vesäntligt, på ett roligt sätt. Varför ger lärarna oss ett häfte med frågor i (ev. text) där vi ska leta upp svaren till frågorna i häftet eller i boken, och senare ska man gå igenom frågorna tillsammans och man upptäcker att alla skrivit olika fast ungefär samma sak, men man måste skirva som läraren skriver så man kan få maximala poäng på provet. Efter provet skiter man fullständigt i det man just läst, och egentligen spelar det ingen roll, man kommer bara ihåg det vesäntliga, om det finns något.

För att göra det hela lättare, analysera om vad det är vi bör veta, för att klara oss här i världen, och skit i resten, för det gör livet bara svårare och man skiter fullständigt i de och glömmer det efteråt. Om man bara skulle behöva träna in de vesäntliga skulle man kunna lära sig fler saker på kortare tid, och slippa allt trims trams som ingen bryr sig om ändå. Om det är någon som verkar bry sig i klassen, är det bara en jälva smörkniv full av äckligt halvsmält smör, som bara suktar efter det där rostade brödet som i praktiken är ett mvg, eller kanske bekräftelse?

Jag är trött på vimsiga, stressade lärare, utan koll! Dom ger mig prickar bakom öronen. Jag är trött på lärare som ger skräckinjagande intryck som gör att man inte vågar svara, fast man vet svaret. Jag är trött på elever som inte bjuder till, jag är trött på skolan. Det enda jag ser fram emot i veckona är frisörtimmarna, där är till och med teori riktigt trevligt, intressant, lärorikt! Jag är trött på allt just nu, jag är trött på att inte få betyg jag förtjänar. Jag säger inte att jag ska ha mvg i alla ämnen, för gudskelov det är jag inte värd, men jag är trött på att inte få svar på något! Jag är trött på lärare, skolan, jag är trött på att vara ett stort jäkla frågetecken i klasslistan!? Det är inte jag! 

/ ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0