Rakt framför ögonen på en.

Nu blev jag helt exalterad. Jag läste precis Blondinbellas blogg och det är inte henne jag vill prata om utan... Ja kanske lite svårt att förklara MEN ni vet hur det är att det är så jävla viktigt att man inte dricker innan man är 18 och man får inte köpa från systemet så länge man inte är 20. Ingen får köpa ut till en och allt sånt. Jättebra att det finns sånna regler, men som alla vet hålls dom ju inte.

Det roliga är hur poliser går runt på stan för att hällsa ut minderårigas dricker och går som hökar och allt sånt, men hallå? Här står Blondinbella med en vinflaska i högerhanden på väg till en vän, vem köpte ut till henne? Varför inte ta tag i offentliga personer först eftersom det är dom vi har som förbelider? ¨Så jävla dåligt enligt mig. Jag menar inte att det är något fel på Blondinbella, jag bryr mig inte MEN att det är så jävla viktigt att ingen köper ut åt en och allt sånt, så står Bella där, rakt framför ögonen på allmänheten, neej men försök få fast oss som är svårare att få fast, oss okända. Om någon skulle haffa Blondinbellas langare och hon inte skulle få tag i sprit, (hon är 17 år) så skulle hon inte kunna dricka och som förebild skulle de kanske få ungdomar inte heller göra det. Nu kanske det låter som att hela värdlens skulle vara en bättre plats om dom haffade Blondinbella men missförstå mig rätt.

Det ska va så jävla rätt & riktigt men när det finns rakt framför än är det ingen som göra något.

/ ida plantin

Kommentarer
Postat av: f:d klasskamrat

Bra skrivet, håller med till fullo!!!

2008-10-21 @ 13:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0