Saker som irriterar

Tillbaka efter en timmes promenad, full av energi (kanske inte), frisk luft i hela lungorna samt skoskav. Detta skoskav gav uphov till dagens tanke. Började tänka på små saker, små saker som irriterar. Det kan vara ett skoskav som aldrig vill läka som hela tiden irriterar bak på hälen när du går. Det kan vara ett hål i favorittröjan som gör att du inte vill använda den. Det kan vara en sak som vännen sa, bara i förbifarten, men hos dig satte den sina spår. Är det inte ganska sjukt, hur en väldigt liten sak kan irritera och skava så mycket? En väldigt liten sak kan ju förstöra en hel dag. Säg bara att du kommer till skolan och upptäckt att du glömde ta på dig klockan, en sådan sak skulle i alla fall jag kunna irritera mig på en hel dag. Min lilla irriterare igår var att när jag skulle cykla till skolan så började det regna. Det resulterade i attt min lugg var alldeles blöt och inte alls såg ut som jag ville att den skulle göra när jag kom fram. Här hade jag stått hemma och fått den som jag ville ha den, det är nämligen inte vanligt att den för det, och sedan när jag kommer till skolan är den alldeles blöt och en timme senare står den åt alla håll. Lyxproblem, men ack en irriterare.

Frågan är då bör vi irritera oss på småsaker?

/Elin Karlsson
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja det är okej att irretera sig! att cykla i reg/motvind eller att håret svänger ut sig, eller krånglar när man väl fått det som man ska är redigt jobbigt!

2008-01-24 @ 18:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0