Ge mig grått i alla dess nyanser

Jag känner så för en viss färg, färgen är grå.
Den passar så fint till mina ögon blå.
Den får mig att lysa, får mig att må bra,
"Det är din färg", var det någon som sa.
Våren är snart kommen och färger som är inne,
pastelliga sötsaker och färglada linnen,
bort med grått och in med nytt,
ska jag bege mig iväg på flytt.
Vad blir jag utan nyanser av härlighet,
då jag bara känner mig så sommrigt het.
Jag kan inte minnas en dag utan denna färg,
den har etsat sig fast i min benmärg.
Med åren växer denna märg sig bred,
Och mer av de gråa staplas på led.
Vad kommer hända med min livsnyans,
kommer den få en ny chans?


Okej, det spårar ur, som så många gånger förut. Jag kommer aldrig sluta med det gråa, kommer mixa ihop vårens färger med lite grått, kan inte gå fel. Ge mig grått grått grått, i alla dess nyanser, upprepning GRÅTT!

/ greyda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0