Taskiga toner i ett fullproppat vardagsrum

En sag har slagit mig... Varför sjunger man alltid bättre i duschen? Det behöver inte bara vara där, utan i vissa rum så får man till det så förbaskat snyggt. Men om man ställer sig mitt i ett rum med fullt med folk till exempel i soffan, jaha, då låter det på ett annat vis? Är det för att man inte sjunger ut på samma sätt eller vadå? Det är som jag tidigare pratade om, när rösten börjar darra och man blir nervös. Jag menar, om man skulle ta mig som exempel, så vet jag att min röst låter helt okej, och att jag kan låten jag ska sjunga och så vidare, men ändå så kan det komma en otrevlig ton? Jag kan bara sucka åt hela grejen, det var bara något som slog mig... Man kanske måste börja tro på sig själv, att man är bäst, bara man inte försätter sig i en situation så man blir en människa full med högmod, men vem vet. Ja, egentligen, vem vet? Nej nu känner jag en lätt överdosering av analysering & reflektion. Nåväl, det var det här jag ville ha sagt, så ni vet de, om det skulle komma en taskig ton nångång i ett vardagsrum. En lätt mental förberedelse på att jag fortfarande inte kommit med något svar.

Skriven av: Ida Plantin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0