Splittrad

När man är ledsen, när man är arg. När man är besviken och förvirrad. Vill man ha någon som säger att det kommer bli bra, eller vill man ha någon som sitter bredvid en och säger att den förstår hur jävla illa det här. Det är så förbannat jävla illa. Det kommer aldrig bli bra. Bara sitta och prata om hur förbannat svåt det är, hur sjukt jävla surt det är. Att få ha någon vid ens sida, som håller med, och vet hur det känns. Man vet redan att efter regnet kommer solen, the things that doesn't kill you, can only make you stronger, man vet det där. Jag vill inte ha någon som deppar ihop med mig, men ändå. Nu kan det låta som att jag vill deppa ihop, men så är ju inte fallet. Bara få ha någon en stund, som känner samma sak. Tillsammans vet vi ju att det kommer bli bra, det blir bättre. Kan man inte få må dåligt en stund? Jag är splittrad, jag vill ha någon som klappar mig på axeln, kramar mig och säger att det kommer bli bra. Jag vill ha någon som sitter och ältar hur dåligt allting är. Jag är åter splittrad. Det jag söker kanske är, någon. Någon att ha, någon att deppa med, någon att skratta med, någon som vet hur det känns, som står vid min sida. Det har jag. Trots splittrade åsikter har jag de, har du?

Skriven av: Ida Plantin

Kommentarer
Postat av: Phillippe

Till Idiz Plantiniz.

Nu vet ju inte jag ifall det är en wonderbra pojkvän du sitter och babblar om. Men JAG är världens mest kritiska och pessimistiska människa. Jag har dessutom väldigt bra svar, är en god lyssnare och har nästan alltid rätt när det kommer till sådana här situationer. : -P
Alltså - du borde prata med mig om dessa saker. Jag har haft, och har, min beskärda del när det gäller pdyskodemoniska tankar och känslor. Och jag skrattar dessutom dig inte rakt upp i ansiktet hur "korkat" det du har att säga än må vara. Ti-hi.

2008-01-21 @ 12:57:32
URL: http://philipfohlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0