När livet stannar

Har just avslutat boken När livet stannar av Malin Sävstam. En bok fylld av känslor och förtvivlan. Kanske inte en fröjd att läsa men den ger en verkligen perspektiv på livet. Tanken att jag skulle förlora nästan hela min familj är hemsk, tänk då någon som verkligen har gjort det. För henne är det inte bara en tanke utan det är hennes verklighet. Sävstam förlorade sin två av sina tre barn, sin man och tre av sina närmsta vänner. Jag tycker att vi alla bör lära oss att upskatta våra nära och kära. Vi tänker alla att vi ska göra saker imorgon. Imorgon ska jag träffa den, imrgon fixar jag det, om ett år gör vi det, ska ta tag i den saken snart, snart snart snart. Malin Sävstams liv förändrades på mindre än tre sekunder. Vad är det som säger att våra liv inte kan gör det med?
Att ta vara på tiden med våra nära och kära är viktigt. Imrgon kan det vara för sent. Kan låta klyschigt, men va fan. Det är ju sant.


/Elin Karlsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0