En outsider

Ibland är det inte som man skulle vilja, och ibland känns det ganska hjälplöst. Det kan fixas men inte åtgärdas. Man klarar det ena men inte det andra. Kanske ska använda mig av andra pronomen, men då får jag väl skit för det också. Det jag bara skulle vilja göra, är det fega alternativet. Låtsas som ingenting, gå vidare, been there done that, men. Det kommer inte funka i längden, det är ju nåt som inte stämmer. Det svåra är att ju mer avstånd jag kommer ta, ska ta, vill ta, vill inte ta, måste ta... ju närmre kommer den motsatsen, en motsats få vill komma nära, jag avråder alla. Nåväl. Jag vet inte om jag vågar riskera, även fast jag vet att jag har back up, det är svårt ändå.

Man får helt enkelt se vad som händer, för man kan inte veta någonting innan. Skulle vilja veta, för att kunna förbereda sig. Kanske är det bäst att inte förbereda sig alls, låta det komma, göra det jag känner för. Så länge jag tänker egoistiskt, ja för det handlar faktiskt om min hälsa just nu, kan inte låta andra gå för just i den här punkten, det håller inte heller i längden. Det kommer bli svårt... alltihop, jag vet inte om jag är redo...

Hur i helvete ska det sluta?

/ I

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0