Jag har så rätt

Efter ytterligare information har jag nu fått reda på att det finns människor som sitter och bestämmer vad det är vi ska lära oss, vad som är allmänbildning!? Dessa gubbar har efter sin livserfarenhet koll på vad man bör veta, HA, det tror jag så mycket jag vill på. Jag vill lära mig att betala räkningar, hur det blir om man tar lån, vad deklarera är, hur man löser in olika fakturor och papper och sånt trams, hur man lever helt enkelt. Det är inte en jävel innen på banken som kommer bli imponerad av mina kunskaper inom antiken.
Bank-kvinna: Här har du skrivit fel siffror, det ska stå här, och här ska de stå namn!?!?
Ida: Men hörru, visste du inte att Odysseus lurade in sig och sina män in i Troja genom en stor trähäst, Odysseus list som man kallar de ;)
Bank-kvinna: ?

Har jag inte så rätt? Det här är ungefär det enda ämnet jag vägrar säga emot mig själv som jag annars är expert på, jag har så rätt, jag har så fucking jävla rätt!


/ ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0